daniel

Czym kierują się klienci podczas wybierania swojego fryzjera? Ceną, świadczonymi usługami, opiniami, a może po prostu dobrą lokalizacją? To wszystko ma oczywiście znaczenie, większe lub mniejsze w zależności od potrzeb klienta. Warto jednak wyrobić swoją własną markę, która będzie kojarzyła się z profesjonalizmem i świetną jakością. Jak to zrobić? Na początek warto poznać pięć zasad dobrego salonu fryzjerskiego.

Fryzjer to również stylista

Żeby być dobrym fryzjerem nie wystarczy nauczyć się tylko fachu. Oczywiście umiejętności i odpowiednie klasyfikacje są bardzo ważne. Warto je jednak co jakiś czas aktualizować biorąc udział w różnego rodzaju szkoleniach, czy też webinariach. Bardzo ważne jest śledzenie aktualnych trendów. Czytaj na bieżąco pisma i blogi branżowe oraz śledź najważniejsze wydarzenia związane z fryzjerstwem. Dzięki temu będziesz dysponował profesjonalną wiedzą i umiejętnościami. Twoi klienci będą wiedzieli, że mogą zaufać Twoim radom, ponieważ dobry fryzjer to także stylista. Powinien dobierać fryzurę odpowiednio do kształtu twarzy, sylwetki, a nawet osobowości klienta, pamiętając przy tym o aktualnych trendach.

Bądź asertywny i stanowczy

Mówi się, że „klient nasz pan”, dlatego też jego polecenia powinno się wykonywać bez kiwnięcia palcem. Jednak nie zapominajmy o tym, że to my jesteśmy profesjonalistami w tym fachu i dysponujemy większą wiedzą niż on. Zanim, więc spełnimy życzenie naszego klienta, które może niekorzystnie wpłynąć na jego wygląd lub kondycję włosów, powiedzmy mu o tym. Nie bójmy się wprost komunikować o negatywnych skutkach takiej decyzji. Ostrzeżony klient nie będzie miał do nas żalu, w końcu go poinformowaliśmy. Zdarza się tak, że życzenie klienta np. w stosunku do kondycji jego włosów, jest absurdalne i nie chcemy się go podejmować. Nie bój się odmówić. Wykonanie zabiegu w takim przypadku, nawet na wyraźną prośbę klienta, może negatywnie wpłynąć na opinię o Twoim salonie. Postaraj się odwieść klienta od tego pomysłu i zaproponuj inne rozwiązanie.

Dbaj o higienę i bezpieczeństwo w Twoim salonie

Czysty i zadbany salon świadczy o wysokim poziomie świadczonych tam usług. To podstawa. Nikt chyba nie powie, że podłoga usłana włosami poprzednich klientów, brudne peleryny i ręczniki oraz zabrudzone narzędzia pracy zachęcają do przebywania w takim miejscu. Należy pamiętać, że czysty salon pełni nie tylko funkcję estetyczną, ale również zapewnia bezpieczeństwo klientów. Stosując jednorazowe produkty takie jak: peleryny, rękawiczki, czy kołnierze fryzjerskie, zmniejszamy ryzyko przenoszenia jakichkolwiek zarazków i infekcji oraz wykazujemy się profesjonalizmem. Pamiętajmy również o odpowiedniej dezynfekcji narzędzi po każdym kliencie, zwłaszcza takich, które mogą mieć bezpośredni kontakt ze skórą np. pędzle do malowania włosów, nożyczki. Niezbędne akcesoria fryzjerskie znajdziecie w sklepie online PANW.

Dobry nastrój i indywidualne podejście

Pozytywne podejście do klienta oraz miła atmosfera w salonie jest równie ważna, jak powyższe punkty. Bez tego, nawet najbardziej profesjonalny salon, może nie odnieść sukcesu. Do miejsc, w których czujemy się komfortowo, chętniej wracamy. A zadaniem każdego salonu jest przecież sprawienie, by klient czuł się zrelaksowany i odprężony. Odpowiedni nastrój możemy zbudować, stosując dodatki dekoracyjne tj. świece, świeże kwiaty, obrazy, ale również woski zapachowe, olejki eteryczne. Pamiętajmy o tym, że bardzo ważne jest pierwsze wrażenie, dlatego też witajmy klientów z uśmiechem na twarzy od samego progu. Jeśli mamy taką możliwość zaproponujmy kawę lub herbatę. Ten mały gest może diametralnie wpłynąć na nasz obraz w oczach klientów. Miłą atmosferę zapewnimy także rozmową oraz profesjonalnym doradztwem. Klient musi czuć, że podchodzimy do niego indywidualnie.

Photo by https://elements.envato.com/

Dodaj komentarz

Name*
Email*
Url
Your message*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>